Halaman

Pengikut-pengikut

Khamis, 1 Oktober 2009

Life as it is

banyak mahu dikatakan
terlalu banyak sehingga terbang melayang semua yang ingin dikatakan
apa-apa yang masih tinggal, tidak melayang, akan kucoretkan kali ini
*************************************************
sekarang masih bulan raya
masih sempat kuucapkan lagi kata keramat ini bukan?
selamat hari raya sahabat-sahabat ku
maafkan segala kesalahan ku
maafkan segala kesalahan zahir dan kesalahan batinku terhadap semua
terima kasih sahabat-sahabatku yang memberi ucapan selamat melalui sms
maaf, satu mesej pun tidak ku balas
namun aku hargai semua ucapan kalian
selamat menghadiri rumah berbuka
selamat berpuasa nam
*********************************************************************
aku ingin belajar tentang kereta
aku mahu bila aku sudah punya kereta
aku tahu semua hal tentang keretaku
kenapa keretaku begini
kenapa keretaku begitu
sudah tentu aku kene mahir bawa kereta
tapi tanpa kereta, bagaimana mahu mahir bukan?
tak mengapa bila sudah berkereta,
tentunya perlahan-lahan aku akan mahir
sebulan lagi masa untuk dinanti
********************************************
kesunyian itu memeritkan
itu masih tidak mengapa
kesunyian itu bertambah perit
bila orang yang disayangi
orang yang dicintai
tidak mempedulikanmu
hendak dihubungi sukar
cobaan hubungan jauh
mungkin sepatutnya aku mengubah angin
tidak mengejar lagi cinta yang tidak pasti
tidak menggapai lagi masa depan yang samar
hati ku terlalu baik hingga ia memakan diriku
terlalu baik hingga tak mampu melukai orang lain
mungkin lebih sepatutnya aku lupakan segalanya
************************************************
selalu orang itu
ingin ceritakan segalanya kepadaku
ingin pendapat ku
apa yang sesuai untuk nya
ya aku melayan dengan bagus sekali
namun bila sebaliknya
orang itu seperti tidak mahu melayan
tidak mahu memberi pendapat
apa yang sesuai untuk ku
malah tinggalkan aku keseorangan membuat keputusan
sungguh aku kecewa
sungguh aku sedih
**************************************************

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...