Halaman

Pengikut-pengikut

Selasa, 3 November 2009

Berat Badan =P

Dulu masa darjah 6, saya gemuk tau. Mungkin dalam 60++ kg. Lepas saya masuk asrama penuh, berat saya mula turun. Berat terendah saya semasa akhir tingkatan 5 adalah 54kg. Sejak itu, berat saya sudah tidak turun-turun lagi. Malah, apabila masuk USM, berat saya bertambah semula sehingga mencecah 67kg. Pipi saya tembam. Baju banyak sangkut kat lengan sebab lengan membesar. Seluar pun banyak yang tak boleh dipakai sebab perut membuncit dan peha membesar.

Apabila saya mula bekerja, berat saya bertambah lagi kerana menghadiri pelbagai kursus di hotel. Sudah tentulah bertambah kerana makan di hotel tak ingat dunia. Makin lama bekerja, akhirnya saya dapat menurunkan perlahan-lahan berat badan saya. Saya melakukan senaman ringan dirumah. Sekarang, saya berjoging di Taman KLCC. Saya harap, saya dapat turunkan berat badan sehingga 54kg.

Dengan itu, saya akan "update" prestasi saya di blog ini. Doakan semoga saya berjaya. Jika tidak dapat turunkan berat pun, sekurang-kurangnya saya dapat kuruskan lengan saya yang mengeleber ini :-)

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...