Halaman

Pengikut-pengikut

Rabu, 23 Disember 2009

Cinta dan hatiku yang emo

Perhatian, ini adalah entri jiwang. Jadi yang tak suka jiwang-jiwng itu, janganlah baca entri ini;)

Setiap kali cinta pertama pertama saya sakit. Saya akan rasa sangat risau. Sudah makankah dia, siapa yang tolong tengok-tengokkan dia. Siapa yang tolong masakkan bubur untuk dia. Betul, saya terasa nak menjaganya seumur hidup. Biar betapa susah pun hidup.Saya sanggup Haritu dia demam, saya dah rasa tak keruan sangat. Kerana saya tahu dia tinggal seorang sahaja di rumah. Siapa yang tolong tengok-tengokkan dia. Lega rasanya bila dapat tahu,adik-adik dan mak ayahnya ada dirumah. Kebetulan waktu itu waktu cuti semester.

Tapi, kalau memang tak ada jodoh nak buat macamana. Terima sajala. Dulu, masa masih bercinta, saya sangat setia kepadanya. Apa jua kesilapan yang saya lakukan, saya dengan jujurnya memberitahu dia. Walaupun kesilapan itu sangat melukakan hatinya. Bila sudah putus cinta, saya belajar supaya tidak terlalu setia kepada seorang kekasih. Betulkah tindakan itu?

Dengan cinta kedua, lagi banyak benda yang saya pelajari. Lagi banyak hal yang saya tahu tentang lelaki. Salah satunya, jika kamu mengharap lelaki itu akan berubah setelah bersama kamu, jangan kamu mimpi. Lelaki takkan berubah, kecuali ada insiden yang betul-betul membuatkan mereka tergerak hati.

Bila patah hati dengan cinta pertama, hati memang terasa amat sakit. Sampai sekarang pun masih terasa sakitnya. Saya ingat cinta kedua dapat mengubat hati yang patah ini. Rupanya saya silap. Bila patah hati denga cinta kedua saya tidak terasa sakit. Mungin cinta saya terhadapnya tidak sedalam cinta saya kepada cinta pertama. Patah hati memang sangat sakit. Sampai sekarang pun masih sakit. Namun lebih sakit bila keseorangan. Keluarga dan kawan-kawan sahaja yang benar-benar dapat membuatkan saya lupakan kesakitan itu.

~Jika hati ini adalah sebuah pilihan baginya, jangan kau jadi kan dia sebagai keutamaan kau. Kau bukannya pilihan. Jika dia betul cintakan kau, kenapa harus jadi pilihan~
~

2 ulasan:

  1. i've never been in LOVE but i've been hurt deeply...masih merawat kelukaan, itu sbb saya sendiri lagi...tidak adil utk bermula...masanya kenalaa tepat...hanya Allah yg tahu :)

    BalasPadam
  2. LOVE cannot be learn, we cant force ourself when we want to LOVE a person.

    BalasPadam

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...