Halaman

Pengikut-pengikut

Khamis, 20 Mei 2010

I was shot at roadblock

Sila baca dulu



1. Berantaikan. Jika at first place, orang itu tidak lari. Orang itu tak akan ditembak. Antara kena saman dan kena tembak mana lagi bahaya dan merugikan.

2. Jika kamu polis, dan kamu lihat orang itu lari. Apa dalam fikiran kamu?
Pertama: "Kenapa dia lari? Mesti orang ni buat jenayah ni" (Walaupun sebenarnya orang itu tak buat jenayah. Habistu kenapa lari kalau tak buat jenayah? Owh lupa dia buat salah, takda roadtax. Mungkin boleh masukkan kot roadtax mati dikira jenayah, baru boleh orang takut dan melarikan diri dari roadblock)
Kedua: "Kenapa dia lari? Mesti roadtax dah mati ni"
Bagi saya, mest ingat orang ni ada buat jenayah (sebab kereta). Selalu motor tu boleh tau sangatla kenapa lari sebab banyak orang bawa motor takde lesen dan takde roadtax (tak pernah dengar lagi orang yang bawa moto lari dari polis ditembak, cuma kemalangan banyakla dengar). Lagi sekali, mana lagi rugi? Kena saman atau kemalangan sebab cuba lari dari roadblock.

3. Berantaikan, jika orang itu tidak buat kesalahan, takdala polis buat kesalahan juga  (pada pandangan orag ramai). Padahal polis itu hanya menjalankan tanggungjawabnya.


4. Saya tak tahu tindakan polis melepaskan tembakan salah atau betul. Saya tak tahu apa prosedur polis jika kejadian seperti ini berlaku

Kesimpulannya: Tak payahla lari kalau ada roadblock. Lagi-lagi kalau bawa kereta. Nanti disyaki ada buat jenayah. Apa yang nak ditakutkan sangat untuk tidak lari?Kene saman je. Duit boleh dicari, nyawa tak boleh dicari.


ps: Tahukah anda? Dulu bawa basikal pun kena ada lesen tau
ps 2: Polis manusia biasa jugak, manusia biasa tak lari dari kesilapan. Ada jugak yang baik, ada jugak yang jahat. Macam doktor jugak ada yang baik, ada yang jahat. Macam cikgu jugak, ada yang baik ada yang jahat. Jangan disebabkan nila setitik rosak susu sebelanga

Apa-apa pun hidup polis!!!!!

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...