Halaman

Pengikut-pengikut

Selasa, 28 September 2010

Kejutan Budaya Sisi Gelap dan Terang Siri 4

Sebelum itu, sila baca

Kejutan Budaya Sisi Gelap Siri 1

Kejutan Budaya Sisi Gelap Siri 2

Kejutan Budaya Sisi Gelap dan Terang Siri 3

“Dan yang tinggal adalah seburuk-buruk manusia, mereka melakukan hubungan kelamin sebagaimana keldai (di khalayak umum), maka kepada merekalah kiamat akan berlaku.” (Sahih Muslim)

“Demi Zat yang jiwaku berada di tangan-Nya, tidak akan hancur umat ini sehingga kaum lelaki mendatangi kaum wanita, lalu dia menyetubuhinya (berzina).” (al-Haitsami, Majmu’ az-Zawa’id, 7/331)

Baca selanjutnya disini

Harap-harap dijauhi dari aku.

Kau tau tak kejutan budaya ini beri aku apa? Kenapa sisi GELAP dan TERANG?

Pilihan aku kepada M adalah untuk menceritakan kisah silam aku.

Korang tahula kan, kadang manusia ini terlupa. Termasuklah diri aku yang kerdil ni. 

Aku bercerita kepadanya, sudahnya M tak boleh terima. Tak boleh terima tak pa. Tapi cakap je lah terus-terang dengan aku. Ini terus senyap macam itu je. Sangat loser

Kejutan Budaya Sisi Gelapnya adalah,

Aku seorang budak yang nakal.


Perlukah M cakap kat aku, aku ada dalam list dia dan kemudian terus senyap macam tu sahaja? Again, loser.

Kejutan Budaya Sisi Terangnya adalah,

Aku jadi sangat sedih, terlalu sedih. Sehingga beberapa malam ini aku tidur bertemankan air mata. Sisi gelap itu membuka mata aku untuk menjadi sisi terang. Ku tak mahu peduli lagi  kisah silam ku. Aku mahu cari sisi yang terang.

Aku harap kejutan budaya sisi-sisi gelap itu dapat mengubahku menjadi lebih baik dan memberi pengajaran kepada semua


Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...