Halaman

Pengikut-pengikut

Jumaat, 26 November 2010

Ada masanya

Ada masanya rasa sangat rindu
Ada masanya rasa sangat sedih
Ada masanya rasa sangat marah

Ada masanya tak dapat lakukan apa-apa
Hati rasa kosong dan mati
Hati rasa berbunga dan hidup

Hei kau jangan dengar lagu putus cinta
Dengarlah lagu harapan cinta
Seperti ini:



dan ini:



Jangan biarkan diri kau ada masa
Ada masa untuk rindu, sedih dan marah.
Adakan masa untuk dirimu
Sibukkan dirimu =)

Khamis, 25 November 2010

Tiada Tajuk





Selasa, 23 November 2010

Leher Angsa a.k.a Gooseneck

Ohh Leher Angsa!!!


Jangan kamu bawa masalah lagi ya =)

Isnin, 22 November 2010

Senyumlah!!!

My Teddy Bear, nak gi mana tu?

Meow meow, tengah kejar sapa tu?


Owh no, the rain is after me!!!

Jumaat, 19 November 2010

Birthday Celebration!!!!!!!!

Ana's!!!!!!!!!!!




As!!!!!




Wawa's!!!!!!




Teefa's!!!!!!!



Bila lagi mahu happy- happy time begini =)

Untukku dan hidupku



Untukku dan hidupku

Di malam dan siangku
Kau kan selalu ada

Untukku dan hidupku
Di malam dan siangku
Kau kan selalu buktikan

Membimbingku adalah janjimu
Menjagaku adalah janjimu

Dua tahun tempoh penantian
Tak mudah tuk kau lepaskan
Bila sudah ku kau miliki sekarang

Walau apa terjadi
Walau dunia berperang
Takkan kau lepaskan aku


Rabu, 17 November 2010

Gelap

Sila tafsirkan lagu ini untukku.



Ku mencintaimu, lebih dari apapun
Meskipun tiada satu orang pun yang tahu
Ku mencintaimu, sedalam-dalam hatiku
Meskipun engkau hanya kekasih gelapku...

Ku tahu ku takkan selalu ada untukmu
Disaat engkau merindukan diriku
Ku tahu ku takkan bisa memberikanmu waktu
Yang panjang dalam hidupku

Yakinlah bahwa engkau adalah cintaku
Yang ku cari selama ini dalam hidupku
Dan hanya padamu ku berikan sisa cintaku
Yang panjang dalam hidupku...

Ku mencintaimu, lebih dari apapun
Meskipun tiada satu orang pun yang tahu
Ku mencintaimu, sedalam-dalam hatiku
Meskipun engkau hanya kekasih gelapku...

Ku mencintaimu, lebih dari apapun
Meskipun tiada satu orang pun yang tahu
Ku mencintaimu, sedalam-dalam hatiku
Meskipun engkau hanya kekasih gelapku...

Ooh...

Ku mencintaimu, lebih dari apapun
Meskipun tiada satu orang pun yang tahu
Ku mencintaimu, sedalam-dalam hatiku
Meskipun engkau hanya kekasih gelapku...



http://bebelanwararies.blogspot.com/2010/11/risk-seeker.html

IF - Rudyard Kipling

IF you can keep your head when all about you
Are losing theirs and blaming it on you;
If you can trust yourself when all men doubt you,
But make allowance for their doubting too;
If you can wait and not be tired by waiting,
Or, being lied about, don’t deal in lies,
Or, being hated, don’t give way to hating,
And yet don’t look too good, nor talk too wise;
If you can dream – and not make dreams your master;
If you can think – and not make thoughts your aim;
If you can meet with triumph and disaster
And treat those two imposters just the same;
If you can bear to hear the truth you’ve spoken
Twisted by knaves to make a trap for fools,
Or watch the things you gave your life to broken,
And stoop and build ‘em up with wornout tools;
If you can make one heap of all your winnings
And risk it on one turn of pitch-and-toss,
And lose, and start again at your beginnings
And never breath a word about your loss;
If you can force your heart and nerve and sinew
To serve your turn long after they are gone,
And so hold on when there is nothing in you
Except the Will which says to them: “Hold on”;
If you can talk with crowds and keep your virtue,
Or walk with kings – nor lose the common touch;
If neither foes nor loving friends can hurt you;
If all men count with you, but none too much;
If you can fill the unforgiving minute
With sixty seconds’ worth of distance run –
Yours is the Earth and everything that’s in it,
And – which is more – you’ll be a Man my son!

Sabtu, 13 November 2010

Aku penat

Aku penat
Perut aku sangat sluggish/ buncit/ ketakhadaman makanan
Aku terasa sangat gemuk...

Sudah tiba masanya untuk aku detoks...
Nak detoks cara apa pula ya
Sungguh rasa lemah dan tak best je badan
Any suggestion?

Mode: Sangat penat + tak cukup tido

Jumaat, 12 November 2010

Hanya Kerana

Hanya kerana
Secebis rasa rindu
Aku jadi tak keruan

Hanya kerana
Aku tak biasa menghubungi
Membuat hati ingin memberontak

Hanya kerana
Janji diberi tak terlaksana
Aku rasa ingin bersedih

Tidak, aku harus tabah
Aku telah pilih jalan hidup
Maka aku harus teruskan

Ya masih  ada pilihan lain
Tapi aku setia tak memilih lain
(Nakal sikit-sikit adalah =P)

Hanya kerana nak juga tulis blog
MErapu jiwang jadinya kata ku

Mode: Rindu

Selasa, 9 November 2010

Sambungan Kenapalah Ada Orang Yang Dengki

Sudah lama aku tak menumpukan perhatian menulis blog ni.
Aku banyak tumpukan perhatian terhadap hati aku
Maaflah ye, memang tak dapat nak elak.

Ingat tak entri ini?
Kenapalah ada orang yang dengki?
Maksud aku kenapalah ada orang yang dengki sampai sanggup gunakan ilmu-ilmu salah?
Takkanlah pasal tanah sekangkang kera tu pun sanggup nak hantar hantu kat keluarga sendiri.
Sudah pula satu keluarga pulak kena?

Geram betul aku orang-orang yang begini.
Tanah sekangkang kera tu bukannya boleh jamin kau masuk syurga

Aku dah beberapa kali dengar cerita dari orang sekeliling aku yang kena benda-benda macam ini.

Masa aku menyewa kat Sri Nilam, Ampang dulu,
Kakak ni cepat sangat naik pangkat (dah keja dia bagus mestila senang naik pangkat kan)
Ada pula orang yang dengki, hantar benda bukan-bukan
Pemilik rumahtu perasan, tiba-tiba ja bilik kakak ni penuh dengan langau
Padahal bilik-bilik lain kat rumah tu takda pun
Jadi pemilik rumah tu bacalah ayat suci al-quran
Baru hilang langau-langau itu

Di rumah yang sama
Lagi seorang kakak kena juga
Tak tahu sebab apa orang buat kat dia
Dia alami sakit kepala yang sangat teruk

Kawan baik aku sorang ni pun kena juga
Bagaimana aku dapat tahu tak perlu ceritalah
Kawan baik aku ni, satu keluarga dia kena
Sejak sebelum dia dilahirkan
Bermula dari mak dia
Sebabnya, tak diketahui.
Mungkin pasal tanah, mungkin pasal tak puas hati, aku tak tahu
Tapi yang pasti, saudara yang terdekat
Hantu ni sentiasa ikut kawan aku ni (aku budget setiap orang dalam family dia pun ada hantu ikut)
Alhamdulillah, haritu dah merawat kawan aku ni. Tapi still benda itu ada, cuma tak dapat kacau kawan aku ni, selagi ibunya tidak dibuang, selagi itu ada)
Masalahnya, emak dan kakak dia pula yang semakin teruk
Maknya, kat bahu macam ada orang duduk, rasa sakit je. 
Bila waktu azan dan solat baru tak rasa sakit (sebab benda tu keluar kejap)
Tapi lepas tu sakit balik (aku tahu apa benda tu, tapi aku taknak bagitahu korang, karang korang takut pulak)

Kakaknya, situasi lebih kurang sama dengan maknya
Cuma lagi teruk sikit, dia sampai jalan dan diri bongkok sebab rasa bertapa beratnya bahu dia
Kaki rasa ngilu seperti ada benda yang mencucuk-cucuk
Sampai tak larat bangun
Aku harap benda ni dapat diselesaikan cepat. 

Aku doakan semuanya akan baik-baik saja
Aku doakan keluarganya dilindungi
Aku doakan orang yang merawatnya dilindungi
Aku doakan aku juga dilindungi =)

Lindungilah diri kita daripada perbuatan tukang sihir. Firman Allah s.w.t:
"Katakanlah (wahai Muhammad); "Aku berlindung kepada (Allah) Tuhan yang menciptakan sekalian makhluk, dari bencana makhluk-makhluk yang Dia ciptakan; dan daripada bahaya gelap apabila ia masuk; dan dari kejahatan makhluk (tukang sihir) yang menghembus pada simpulan- (dan ikatan); dan daripada kejahatan orang yang dengki apabila ia melakukan dengkinya." (al-Falaq: 1-5)



Isnin, 8 November 2010

Kenapalah ada orang yang Dengki

KENAPA YA?


أَعُوْذُ بِكَلِمَاتِ اللهِ التَّامَّاتِ الَّتِيْ لاَ يُجَاوِزُهُنَّ بِرٌّ وَلاَ فَاجِرٌ
مِنْ شَرِّ مَا خَلَقَ، وَبَرَأَ وَذَرَأَ، وَمِنْ شَرِّ مَا يَنْزِلُ مِنَ
السَّمَاءِ، وَمِنْ شَرِّ مَا يَعْرُجُ فِيْهَا، وَمِنْ شَرِّ مَا ذَرَأَ فِي
اْلأَرْضِ، وَمِنْ شَرِّ مَا يَخْرُجُ مِنْهَا، وَمِنْ شَرِّ فِتَنِ اللَّيْلِ
وَالنَّهَارِ، وَمِنْ شَرِّ آُلِّ طَارِقٍ إِلاَّ طَارِقًا يَطْرُقُ بِخَيْرٍ يَا
رَحْمَانُ.



“Aku berlindung dengan kalimat-kalimat Allah yang sempurna, yang tidak akan
diterobos oleh orang baik dan orang durhaka, dari kejahatan apa yang diciptakan
dan dijadikanNya, dari kejahatan apa yang turun dari langit dan yang naik ke
dalamnya, dari kejahatan yang tumbuh di bumi dan yang keluar daripadanya, dari
kejahatan fitnah-fitnah malam dan siang, serta dari kejahatan-kejahatan yang
datang (di waktu malam) kecuali dengan tujuan baik, wahai Tuhan Yang Maha
Pengasih.” (HR. Ahmad 3/419 dengan sanad yang shahih, Ibnus Sunni no. 637, lihat
pula Majma’uz Zawa’id 10/127 dan Takhrijuth Thahawiyah lil Arnauth 133.)

Jumaat, 5 November 2010

This Feeling

This is crazy 


and


 I don't know how to handle it

this feeling hurt me, this feeling scared me

I hope I can survive through this period of time

Khamis, 4 November 2010

Kisah Kasih Ku

kisah ku seperti Lagenda Budak Setan

Jika TAK KU ....
Tak mungkin kisah ini terjadi

Terima kasih S, M dan budak baju merah
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...