Halaman

Pengikut-pengikut

Isnin, 28 Februari 2011

B'z - Konya Tsuki no Mieru Oka ni

今夜月の見える丘に



Lagi satu lagu kegemaran aku.
Tapi sampai sudah tak tahu maksud lagu ni
Cuma tahu maksud tajuk dia je.

"At the hill where we can see the moon tonight"

teringat pulak,
"eh kite nak gi mana ni?"
" adalah, kite nak gi bulan"


Selasa, 22 Februari 2011

Bumi Cinta ~Habiburrahman El Shirazy

Ku harap, kutemukan bumi cinta ku disini
Ku harap bumi cintaku hingga ke syurga

Watak Utama
Ayyas - seorang muslim yang sangat teguh dengan imannya
Linor/Sofia - ejen zionis yang berketurunan Palestin
Yelena - yang tidak percaya ada nya tuhan
Dr Anastasia - yang berpegang teguh dengan ajaran kristiannya
Devid - seorang muslim yang terpesong jauh hidupnya

Semuanya berada di Moskow. Aku tertarik untuk baca buku ini bila aku baca sipnosis buku ini. Aku mahu tahu bagaimana Ayyas menahan nafsunya dari tergoda dengan perempuan-perempuan cantik Rusia.

Sedikit sebanyak buku ini menginsafkan aku. Buku ini membuat aku terkenang dan terfikir sejauh mana aku telah hanyut. Sedikit sebanyak menceritakan kisah kejam yahudi terhadap Palestin.

Yang penting, kisah jodoh yang tak disangka-sangka. Kisah kebebasan diri yang akhirnya menjerat. Pengakhirannya sangat menyayat hati. Hiba bercampur titisan air mata. Alangkah indahnya aka dapat rasa kecintaan yang amat mengikut jalan yang lurus ini.

Isnin, 21 Februari 2011

Perangai-perangai mereka

Aku terasa sangat penat. Aku tak tahu kenapa. Sangat penat. Dari awal bangun tidur sampailah sekarang ni. Menjadi makin teruk pula. Apa yang tak kena dengan aku ini? Dah lama sungguh aku tak rasa sepenat ini. Selalu bangun pagi walaupun ada sisa-sisa mengantuk, tidaklah seperti ini.

Beri aku pilihan.

Mahu ambil Bold 3 atau Torch?

Blackberry yang mana satu?

Dan Celcom atau Digi?

Plan mana yang lagi best untuk orang macam aku yang tak telefon orang.

Sekarang aku pakai K700i dengan prepaid hotlink dan aku guna Digi broadband dengan 12gig untuk RM99.
Nak amek celcom ke nak cukupkan korum ni. huahuahuahua

Aku nak cerita pasal lebuh raya sebenarnya. Tapi tidak boleh berfikir dengan baik. Baca atas sana. AKU PENAT. Jadi tunda dululah. Tajuk diatas tu aku tinggal kan ja.

p/s: Kadang-kadang terpikir, mampukah aku teruskan percintaan ini? Dia tu ramai sangat peminat. Jeles I tau.
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...