Halaman

Pengikut-pengikut

Selasa, 3 September 2013

Susun Atur#8: Susun Atur Meja Solek Bahagian 2

Salam,


Harini aku sambung cerita susun atur meja solek aku.

Rak-rak belakang cermin ni aku letak segala macam barang-barang penjagaan diri yang aku guna sehari-hari. Agak tricky juga kawasan ni sebab cermin tu tak slide sampai abis. Jadi suku daripada rak masih tersorok belakang cermin. Apa aku buat? Bahagian yang tak nampak tu, aku simpan kotak-kotak dan stok barang.


Separuh je rak yang boleh nampak. Ini sebelum susun atur.

Terdapat empat rak semuanya belakang cermin.

Rak 1

Rak paling atas sekali. Rak ni khas untuk barang-barang hubby aku. Barang lelakikan sikit. Jadi memang satu rak je lah untuk dia.



Tak banyak pun yang perlu disusun. Bakul pun tiada.

Rak 2

Rak kedua dari atas aku simpan barang-barang "muka" aku. Aku tak letak gambar sebelum sebab susunannya lebih kurang sama dan tak berterabur pun barang dalam ni. Buat masa ni aku berpuas hati susunan dalam ni. Walaupun tiap-tiap hari guna barang dalam ni, rak ni masih tetap tidak bersepah.


Moisturizer, toner, sunblock dll.

Cuba tengok apa pula yang tersorok belakang cermin tu. Memang tak nampakkan kalau tak jenguk.

Bahagian yan tak nampak: lens solution dan kotak produk

Rak 3

Rak ketiga pula, tempat untuk barang-barang "badan" seperti body lotion, losyen mustajab, deodorant, minyak urut dll.


Sama juga macam rak 4, tiada masalah bersepah kat sini.

Rak 4

Rak terakhir. Tengok gambar dululah k.


Paham-paham jelahkan. Semuanya aku keluarkan dalam plastik dan susun dalam bakul. Senang. Lagi satu bakul, aku simpan wet tissue, peket-peket masker, putik kapas dan benda-benda lain yang nipis-nipis. Kawasan yang tersorok tu, simpan stok-stok.

Tamat bahagian 2. Tak banyak sangat susun atur untuk bahagian ni. Setakat ni aku berpuas hati dengan sistem susunan ni.

Selepas susun atur. Ye memang banyak tu je boleh nampak

Post ini telah dikongsi di:
  1. Susun Atur Sioca 

2 ulasan:

  1. very kemas..! yg penting senang nak guna brg2 tu kan....:)

    BalasPadam
  2. thanks Fizah. Ha,ah memang senang nak capai tanpa menyepahkan

    BalasPadam

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...